ЗДОРОВ’Я ДІТЕЙ – ПОНАД УСЕ!

ПОРАДИ БАТЬКАМ

Порада 1. Намагайтеся брати активну участь в оздоровленні своєї дитини. Не тільки розповідайте їй, що потрібно робити, щоб не хворіти, але й особистим прикладом показуйте корисність для здоров’я виконання правил особистої гігієни, ранкової зарядки, загартування, правильного харчування.

Порада 2. Навчіть дитину неухильно дотримуватися гігієнічних вимог щодо чистоти тіла, білизни, одягу, житла.

Порада 3. Привчайте дитину будувати свій день, чергуючи працю і відпочинок. Ніщо так не шкодить нервовій системі дитини, як відсутність режиму дня. Ритм життя, що передбачає заняття фізичними вправами і спортом, прогулянки та ігри на свіжому повітрі, а також повноцінне харчування і міцний сон – найкраща профілактика втоми і хвороб.

Порада 4. Допоможіть дитині оволодіти навичками самоконтролю за здоров’ям, особливо при виконанні фізичних вправ. Для цього заведіть щоденник спостережень і записуйте разом з дитиною дані про її фізичний стан: вага (масу) тіла, зростання, частоту пульсу, самопочуття (сон, апетит і т д.).

Порада 5. Навчіть дитину правильно користуватися природними оздоровчими факторами – сонцем, повітрям і водою. Виховуйте у дитини прагнення і звичку до загартовування організму.

Порада 6. Пам’ятайте, що в русі – життя. Займайтеся разом з дитиною спортом, більше гуляйте, грайте на свіжому повітрі. Здоровий спосіб життя, культивований в сім’ї, – запорука здоров’я дитини.

Порада 7. Організуйте дитині правильне харчування і виховуйте позитивне ставлення до дотримання режиму харчування. Дитина повинна знати, які продукти корисні, а які шкідливі для здоров’я.

Порада 8. Навчіть дитину елементарним правилам профілактики інфекційних захворювань: не користуватися чужим посудом або зубною щіткою; не надягати взуття, головні убори інших дітей. Якщо дитина хвора сама, чхає і кашляє, вона повинна знати, що треба прикривати рот і ніс маскою або хусткою, не грати з друзями, виконувати призначення лікаря.

Порада 9. Познайомте дитину з правилами безпечної поведінки в будинку, вулиці, на відпочинку і вчіть її виконувати ці правила, щоб уникати ситуацій, небезпечних для життя.

Прада 10. Читайте науково-популярну літературу про вікові та індивідуальні особливості розвитку дитини, про те, як навчити її зміцнювати своє здоров’я.

Організація харчування дошкільників улітку

(поради для батьків та педагогів)


Щоб забезпечити в літній сезон дитину необхідною кількістю вітамінів і мінеральних речовин не забувайте включати в меню дитячого харчування свіжі овочі, ягоди та фрукти.
Не слід забувати про такі продукти харчування, як зелень петрушки, кропу, щавель, кропиву.Раннім літом корисно готувати борщ зі щавлю, омлет з кропивою.
Молоде зелене бадилля буряка та моркви можна використовувати для приготування супів, борщів.
Особливе значення має вміст у дитячому раціоні солей кальцію, фосфору та заліза. Ці мінеральні речовини містяться в молочних продуктах, м’ясі, рибі, яйцях, вівсяній крупі, овочах.
Основними джерелами йоду є такі продукти: морська риба, морська капуста, яйця, зернові (крупи, особливо вівсяна), горох, молочнокислі продукти, горіхи(особливо кедрові).
На вітамін С особливо багаті плоди шипшини, горіхи, чорна смородина, зелень салату, шпинату, кропу, петрушки, зелена цибуля, а також яблука, садова і лісова суниця, малина, агрус, свіжа капуста, солодкий болгарський перець, помідори, редис, зелений горошок.
Вітамін А, який потрібен для процесів росту організму в активній формі, міститься лише в продуктах тваринного походження
( печінці, рибі, сирі, жовтках яєць, молоці). В цих продуктах також міститься і вітамі Д, який має виключне значення для життєдіяльності дитячого організму.
Вітамін В1, який стимулює нервову та м’зову діяльність, забезпечує нормальний тонус органів травлення міститься в м’ясі, печінці, яйцях, житньому та пшеничному хлібі грубого помолу, гречаній та вівсяній крупі, бобових, дріжджах.
Ві тамін В2, який має велике значення для синтезу гемоглобіну крові міститься у м’ясі, молоці, твердому сирі, печінці, крупах, яєчному жовтку, моркві, горосі, меді, дріжджах.
Джерелом вітаміну В6 є пекарські дріжджі, проросле насіння, пшеничні та рисові висівки, печінка, м’ясо, риба.

«ОРГАНІЗАЦІЯ ПРАВИЛЬНОГО ХАРЧУВАННЯ ДИТИНИ»

ПОРАДИ БАТЬКАМ

1. Пам΄ятайте, що раціональне харчування – одна з основних умов здоров΄я людини, її довголіття, плідної праці.

2. Поєднуйте у їжі, в правильному співвідношенні речовини, які входять до складу тканин людського організму: білки, жири, вуглеводи, мінеральні солі, вітаміни, воду.

3. Дотримуйтесь режиму харчування. Зумійте переконати свою дитину споживати всі пропоновані їй страви, навіть ті, які вона не любить, але які для неї необхідні й корисні.

4. Не підгодовуйте дитину в проміжках навіть тоді, коли вона попросить їсти. Ласкаво поясніть, що їсти треба у відведений для цього час.

5. Давайте тільки ту кількість їжі, яку дитина з΄їдає із задоволенням.

6. Утримуйтесь від розмов про те, що дитина мало або майже нічого не їсть, бо вони шкідливі.

7. Дотримуйтесь навичок гігієни харчування і виробляйте їх у дітей.

8. Пам΄ятайте, що апетит частково залежить від сервірування столу, естетичного оформлення страв, уміння дитини користуватися виделкою, ложкою, володіння елементарними навичками культури споживання їжі.

9. Підкреслюйте необхідність добре пережовувати їжу, не вживати надто гарячої чи холодної страви, не відкушувати великих шматочків, жувати із закритим ротом.

10. Не забувайте, що найкориснішими є ті овочі і фрукти, які властиві нашому регіону, ростуть у наших садах.

11. Серйозним недоліком харчування є „прихований голод” – дефіцит йоду, який може привести до незворотніх процесів в організмі дитини. Вживання в їжу йодованої солі – вихід з даної ситуації.

12. Їжу завжди тримайте закритою, особливо в літній період.

13. Не слід вживати в їжу продуктів глибокого замороження, незнайомих грибів, продуктів з великим вмістом солі, недостатньо прожарені або проварені м΄ясо, рибу, сиру воду.

ПАМ’ЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ

Впродовж останніх десятиліть в нашій країні склалася тривожна тенденція погіршення фізичного розвитку і стану здоров’я всього населення, зокрема дітей. Високий відсоток дошкільників з порушенням статури і постави. Головні причини: недостатня рухова активність, невчасне надання медичної допомоги і не регулярна лікувально – профілактична робота, порушення режиму харчування і відпочинку, недостатня увага до загартовуючих і фізкультурно – оздоровчим заходам.

Слабкість м’язового корсета, неправильні пози, які дитина приймає в положенні сидячи, стоячи, лежачи, при ходьбі, під час гри, уві сні; вроджені аномалії розвитку ребер, грудної клітки, хребців, нижніх кінцівок, викликають порушення постави, яке призводить до зниження рухливості грудної клітки, діафрагми, погіршенню ресорної функції хребта, що, у свою чергу, негативно впливає на діяльність центральної нервової системи, сердечно – судинної і дихальної систем, стає супутником багатьох хронічних захворювань унаслідок прояву загальної функціональної слабкості, гипотичного стану м’язів і зв’язкового апарату дитини.

До порушення постави можуть привести і такі захворювання, як рахіт, гіпотрофія, надмірне відкладення жиру, а також неправильне харчування, при якому не витримується співвідношення основних інгредієнтів їжі, – солей, вітамінів, мікроелементів.

Слід пам’ятати: лікувати завжди важче, ніж попередити розвиток патологічного процесу. Найбільш порушення постави, що часто зустрічаються, у дошкільників: викривлення хребта у вигляді бічних його відхилень (сколіози); надмірне відхилення хребта в грудному відділі (кіфози) і поперековому (лордози); плоскостопість, вроджена клишоногість; асиметричне положення плечей та ін.

Плоскостопість – це деформація стопи, викликана зменшенням висоти зведення, у поєднанні з пронацією п’яти і супінацією переднього відділу стопи. Стопа в дошкільному віці знаходиться| у стадії інтенсивного розвитку, її формування ще не завершене, тому будь-які несприятливі зовнішні дії можуть привести у виникненню функціональних порушень. Стопа є опорою, фундаментом тіла – її порушення обов’язково відбивається на формуванні всього організму.

Зміна форми стопи викликає не лише зниження її функціональних можливостей, але, що особливо важливо, впливає на положення хребта, що негативно позначається на функції останнього і, отже, на поставі і загальному стані дитини. Недостатній розвиток м’язів і зв’язок стоп несприятливо впливає на розвиток багатьох рухів, призводить до зниження рухової активності взагалі і може стати серйозною перешкодою до занять спортом.

Невелика асиметрія тіла є у кожного, але, якщо порушення постави у фронтальній плоскості помітно виражені і тим більше якщо вони прогресують, треба йти до лікаря.

У основу використання спеціальних вправ, направлених на формування правильної постави і усунення її дефектів, мають бути покладені наступні принципи: індивідуально – диференційований підхід до кожної дитини і поступове наростання трудності виконання фізичних вправ. При підборі і використанні вправ необхідно враховувати рівень фізичного розвитку, стан здоров’я кожної дитини|дитини| і відповідно до цього продумувати об’єм і інтенсивність навантажень.

Для кожного заняття вибирають 3 – 5 вправ для вироблення правильної постави, стільки ж – на розслаблення, розтягання і зміцнення певних м’язів і так далі – залежно від індивідуальних особливостей дитини.

Кiлькiсть переглядiв: 47